Mulighed for rettet karakter 

Den måde vi elever lærer bedst på er ikke gennem karakterer, men gennem feedback. Danske Skoleelever mener ikke, at disse 2 ting udelukker hinanden, men at feedback og karakterer derimod går hånd i hånd. Vi vil gerne have mulighed for at lære af vores fejl, og derfor skal vi have mulighed for at få en rettet karakter på en opgave! Når en lærer har rettet en elevs skriftlige opgave, og har givet opgaven karakter og feedback. Så skal eleven have mulighed for at lave opgaven om, med lærerens feedback i mente, og så aflevere den igen, og evt. få en bedre karakter. Når vi elever har mulighed for at benytte os af feedbacken, fra vores lærer, med det samme, og kan prøve kræfter med den samme opgave igen, med vores fejl i baghovedet. Så er der opstået rigtig læring! Derfor mener Danske Skoleelever, at elever skal have mulighed for en rettet karakter. 

Formelle papirer

I vores formelle papirer kan du finde de nuværende og tidligere årsrapporter, referater fra tidligere stormøder og bestyrelsesmøder, samt vores vedtægter og politiske kompendium.

Læs mere her

Danske Skoleelever mener