Nationale test skal optimeres  

Vi skal forbedre de nationale tests. Nationale tests er som udgangspunkt et godt tiltag, men fungerer ikke optimalt i øjeblikket. Vi synes, det er vigtigt at have et nationalt evalueringsredskab og et pædagogisk værktøj til at tilrettelægge undervisningen. En rapport fra Aarhus Universitet, antyder at de nationale tests måler upræcist og forkert. Hvis dette er tilfældet, så skal testene selvfølgelig reformeres fuldstændigt. Når det sagt, er der opstået en demotiverende og trist kultur omkring de nationale test i dag, hvilket er ærgerligt. Ingen elever skal føle det som et nederlag. Ydermere skal lærerne yderligere uddannes i at bruge resultaterne til konkret undervisning. I Danske Skoleelever går vi ind for en test, hvor alle elevers niveau blev undersøgt, sådan at undervisningen kan blive indrettet efter det niveau, som passer til den enkelte elev. Dog skal vi også respektere at der er en lang række forskere der står bag spørgsmålene i den nationale test, og som har en stor viden på området, derfor bør man lytte på dem. 

Formelle papirer

I vores formelle papirer kan du finde de nuværende og tidligere årsrapporter, referater fra tidligere stormøder og bestyrelsesmøder, samt vores vedtægter og politiske kompendium.

Læs mere her

Danske Skoleelever mener