Danske Skoleelevers Generalforsamling

3. - 5. juni 2022

TILMELD DIG HER
Vi skal diskutere skolepolitik – og have en stemme i vores egen hverdag. Vi skal lære en masse nye mennesker at kende og få nye venner fra hele landet.
Er I klar?
Vi skal have valgt nye lokalbestyrelser, en ny bestyrelse og et nyt formandskab.
Det bliver den fe-de-ste weekend, og vi glæder os sådan til at se jer!

Kære dig

Tusind tak for din interesse i Danske Skoleelevers årlige Generalforsamling.

Det bliver smaddersjovt, og jeg glæder mig på dine vegne over de mange fantastiske oplevelser, du vil blive mødt med til vores Generalforsamling.

Du kan se frem til en super fed weekend på Østervangskolen i Hadsten fra d. 3.-5. juli, hvor du vil blive mødt af mange andre elever på din alder, der også er kommet for at deltage i debatter, om den skolepolitiske retning vi skal gå i Danske Skoleelever, deltage til den sjove fest, de fede workshops og det fællesskab du vil blive en del af.

Danske Skoleelever har altid været kendt for sine fede storarrangementer – men også for sine gode debatter, hvor vi lytter til hinanden og respekterer, at der er nogen med andre holdninger end ens egne. Her tør man godt sige sin holdning uden at blive mødt med en hård tone. Dog er det i de langt flest tilfælde i dansk politik og generelt i vores samfund, at man ikke altid er lige gode til at lytte på de forskellige perspektiver, men ender ud i en hård tone og mudderkast.

Derfor skal vi bruge din hjælp til at komme på konkrete løsninger og ideer til, hvordan vi sikre en bedre tone i Danmark både i det fysiske rum – men i den grad også på internettet.

Vi må stå sammen om at kæmpe for den gode tone. Det går ikke, hvis eleverne vokser op i et samfund, hvor de ved, at man ikke kan sige sin holdning uden at blive svinet til. Det skal blive taget seriøst, når man har en holdning. Også som elev.

Jeg glæder mig enormt meget til at se dig – det bliver så godt!

De bedste hilsner

09.00 – 12.00 – 4. mødedel
12.00 – 13.00 – Frokost
13.00 – 14.00 – 5. mødedel