Hvad er det for en weekend?

Generalforsamlingen er en weekend, hvor grundskoleelever fra hele landet samles for at fastsætte DSE’s politik og få helt vildt mange nye og gode venner. Der bliver serveret den lækreste mad, og man kommer til at sove sammen med alle mulige andre søde elever. Der er også sjov underholdning, spændende workshops – og mega lækre snacks i kiosken. Glæd dig!

Transport

Vi sender rejseplan ud med deltagermaterialet, så du kan se hvilket tog vi anbefaler at du tager med. I de toge kan du finde nogle andre der skal med til Topmødet. Vi står klar på Aarhus H til at hjælpe jer videre på skolen.

Sted

Vi skal igen i år være på Vorrevangsskolen i skolen Aarhus. Tæt på skolen stopper både bus og letbane hvis du kommer med offentlig transport.

Fest

Vi holder maskebal lørdag aften med DJ og massere af dans.

Pris

Det koster 500 kroner for hver elev fra en medlemsskole at deltage. For skoler der ikke er medlem af Danske Skoleelever koster det pr. elev 750 kroner. Vi bruger pengene til leje af skole og forplejning under weekenden. Det er normalvis skolen der betaler.

Voksne

Der vil under hele Generalforsamlingen være voksne til stede på skolen. Der vil også være mulighed for at komme i kontakt med ansat fra Danske Skoleelever, Wilja, på 60 40 20 63.

Det skal du pakke:

• Tøj til hele weekenden
  • Udklædningstøj til festen om lørdagen
  • Computer
  • Liggeunderlag
  • Sovepose
  • Toiletsager
  • Håndklæde
  • Drikkedunk

Ingen alkohol og tobak

Det er fuldstændig forbudt at medbringe og indtage tobak og alkohol under hele weekenden! Overtrædelse af dette fører til hjemsendelse på egen regning, og der vil blive taget kontakt til forælder/værge og skolen. Hvis du først læser dette, når du sidder i toget  på vej til Aarhus og har noget i tasken, skal du aflevere det ved indskrivningen, når du ankommer. Du vil så få det udleveret igen, når du tager hjem.