Ring til Elevtelefonen

Ring anonymt til Elevtelefonen på 70 22 05 33

Elevtelefonen er åben:

Mandag:

Tirsdag:

Onsdag:

Torsdag:

Fredag: 

    

8 - 17 og 19 - 21

8 - 17      

8 - 17 og 19 - 21

8 - 17 og 19 - 21

8 - 12 

I weekenden har vi lukket for opkald. Ligesom vi også har lukket i skolernes ferier og helligdage.

Elevtelefonen er en telefon, du kan ringe til, når du har brug for hjælp, vejledning eller rådgivning, når det gælder sager på skoleområdet. En samtale kan vare lige fra fem minutter til en time. Det kommer helt an på, hvad du spørger om og har brug for hjælp til. Da der er mange der ringer ind, forsøger vi at holde samtalerne på under en time.

Hvad kan du ringe om?

Som skoleelev kan du ringe om emner og spørgsmål, der omhandler alt fra du som elev går ind på skolens område om morgenen, til du går hjem om eftermiddagen. Særligt tager vi os af spørgsmål og klagesager indenfor områder som; afgangsprøver, UU-vejledning, skole- og elevrådsarbejde, inddragelse, lærerforhold, undervisningsmiljø og trivsel. Ved opkald, der handler om mobning og andre problemer støtter vi og lytter til dig og forsøger at vejlede dig til, hvordan du kan opnå den bedste hjælp.

Her kan du læse mere om vores rådgivningsområder.

Må jeg være anonym?

Når du ringer ind til Elevtelefonen, er du anonym. Det betyder at du ikke behøver at oplyse dit navn, men nogle gange kan det være godt for rådgiveren at få at vide, om du er dreng eller pige, hvor gammel du er eller, hvor i landet du befinder dig. Men det er helt op til dig selv om du har lyst til at dele det med os.

De oplysninger du giver os er fortrolige, og de vil kun blive brugt internt hos Elevtelefonen. Det betyder, at rådgiverne ikke fortæller deres venner, hvad I har snakket om.

Her kan du læse mere om anonymitet og tavshedspligt.

Hvad koster det at ringe til Elevtelefonen?

Når du ringer ind koster det almindelig telefontakst afhængigt af dit eget teleselskabs priser.